Hore

Referencie

Čo o nás hovoria ľudia? Stojí lepšia geografia za to? Prečítajte si naše referencie

Lepšia geografia je splnený sen každého učiteľa geografie. Poskytuje návody, spôsoby a konkrétne riešenia ako spraviť vyučovanie zaujímavé nielen pre žiaka, ale aj pre učiteľa. Najväčší benefit z pohľadu učiteľa je ušetrený čas pri príprave vyučovacích hodín a neustále dopĺňané informácie, ktoré už nemusím vyhľadávať inde. Lepšiu geografiu sledujem od jej vzniku, celý obsah je pre mňa veľkou inšpiráciou a motiváciou. Vždy tu nájdem niečo zaujímavé, čo potvrdzuje stále viac nadšených učiteľov, ktorí obsah Lepšej geografie svojimi skúsenosťami dotvárajú.

Miroslava Čopová Gymnázium A. H. Škultétyho, Veľký Krtíš

Peter Farárik a jeho aktivity, ktoré prezentuje prostredníctvom svojej facebookovej skupiny a portálu Lepšia geografia sú dnes už nevyhnutnou súčasťou „výbavy“ každého učiteľa geografie, ktorý chce učiť tvorivo, hravo a najmä zaujímavo. Jeho schopnosť „vydolovať“ z rozličných zdrojov aktuálne informácie a spôsob, ako ich dokáže interpretovať prostred-níctvom rozličných prezentačných nástrojov sú v geografickej učiteľskej komunite skutočne unikátne. Mal som možnosť ponúknuť Petrovi vedenie workshopu pre budúcich učiteľov geografie na našej fakulte a jeho prezentácia sa u študentov stretla s veľmi pozitívnym ohlasom. V súčasnosti si skutočne neviem predstaviť učiteľa geografie, či už na základnej alebo strednej škole (a dovolím si povedať, že aj na učiteľských fakultách slovenských univerzít), ktorý by o sebe mohol povedať, že učí alternatívne a tvorivo a popri tom by nečerpal z obrovského množstva didakticky pripravených materiálov, ktoré sa nachádzajú na Lepšej geografii. Pre propagáciu predmetu geografia urobil Peter za tie roky, ktoré sa venuje tejto tvorbe, možno ďaleko viac, ako väčšina našich metodických centier dohromady.

Michal Kovačic, Katedra geografie Pedagogickej fakulty KU v Ružomberku, majiteľ učiteľskej cestovnej kancelárie KOGE – cestovanie s geografmi

Našiel som prameň živej vody v krajine menom Didaktika geografie. Dnes vidím, ako som roky živoril – doplazil som sa k nemu, veru, už dosť slabý. Stačilo však pár dúškov a opäť stojím na vlastných nohách, s novým elánom a s velikánskou chuťou ísť ďalej. Jeho súradnice sú známe: Lepšia geografia.  Aj sa hanbím, že bol tak nablízku a ja som okolo neho nevšímajúc putoval. Tou magickou formulkou, oným povestným „sezamom, otvor sa“ sprístupňujúcim nové horizonty vyučovania, ktorú som pre seba vďaka Petrovi nedávno znovuobjavil je: „Aktívne učenie sa žiakov“. Môj nečakaný a náhly pedagogický prerod rámcuje práve tento prístup, ktorému všestranne asistuje jeho nesmierna kreativita, obdivuhodné zanietenie a predovšetkým vysoká odborná erudícia. Aj preto považujem tento unikátny projekt nielen na naše pomery za mimoriadne dielo. Ďakujem zaň!

Peter Paľaga, bývalý podnikateľ, dnes učiteľ, ZŠ Dunajská Lužná

Veľmi rád „sa nechávam stratiť na internete“ a práve návnadám a nástrahám Petra Farárika prepadám dosť často. Odrazu som zabraný do neobvyklého článku, hrám zaujímavú didaktickú hru, či skúmam jednu z mnohých máp, ktorými nás Peter zásobuje. Neviem, aký je/bol učiteľ v priestoroch školy. Radím ho ale k top učiteľom-tvorcom, takmer chrličom metodických materiálov, pomôcok a nápadov. Niekedy mám dojem, že Farárik je skupina ľudí, nie nadšenec venujúci sa geografii 24/7. Fandím mu a som zvedavý na dopad portálu lepsiageografia.sk na školskú geografiu u nás.

Miloš Bélik, učiteľ mimo priestoru školy, EDULAB

Už dlho ma nebavia lacné geografické polotovary z učiteľských portálov ako je zborovna.sk a pod. Pre tých, ktorých učenie baví odporúčam jednoznačne Lepšiu geografiu. Petrom a jeho materiálmi som sa inšpiroval ešte predtým, než portál lepsiageografia.sk vznikol a môžem zodpovedne potvrdiť, že kvalita jeho materiálov sa po obsahovej, odbornej aj didaktickej úrovni stále zlepšuje. Nie je mojim cieľom vyskladať si z nich celú hodinu (to by som sa za seba hanbil), ale obohatiť ju. O iný uhol pohľadu, o informácie, ktoré našiel niekto, kto sa tomu naozaj rozumie. Tu aj keď naslepo siahnete po nejakom materiáli, budete mať pocit, že ste mali šťastie a trafili ste ten najkvalitnejší. Určite zaujímavý portál aj pre „neučiteľov“, ktorých baví svet okolo nás. Ten zaujímavejší…

Lukáš Hirko, učiteľ, ZŠ Ľudovíta Fullu, Košice

Ako plne vyťažená učiteľka som vďačná za každú pomoc či inšpiráciu, ktorá mi ušetrí hodiny hľadania a spracúvania informácií. Elán ma aj vďaka nadšeniu Peťa Farárika neopúšťa a chuť hľadať stále nové a nové veci na Lepšej geografii sa stáva pre mňa relaxom v závere pracovného dňa. Ak by ste chceli Lepšiu geografiu porovnať s niečím iným, bolo by to veľmi náročné. Profesionálne spracovanie geografických tém a možnosť širokého využitia ponúkaného materiálu je vítanou zmenou oproti ,,polovičatým“ materiálom, ktoré sa nám z každej strany ponúkajú. Každý deň sa tak môžu nielen žiaci, ale aj ja tešiť na nové geografické pikošky, súťaže, hry, pútavé prezentácie či prepracované mimoškolské aktivity. Prajem veľa ďalších úspechov a nekončiaci zápal pre prácu na tak skvelom projekte, akým je Lepšia geografia.

Soňa Verešová, ZŠ s MŠ Kamenná Poruba

Ešte predtým ako som sa s Petrom zoznámil osobne, ma zaujali jeho blogy. Písal odvážne o kauzách Ministerstva školstva a neotrelo o svojom cestovaní v Európe. Čoskoro sme sa stretli aj v pracovnej oblasti. On ako autor, ja ako editor aktivít k metodickej príručke Afrika: mýty a fakty, ktorú publikovalo OZ Človek v ohrození. Tu sa prejavilo to, v čom je skvelý: inovatívne nápady, precíznosť a kvalita pri spracovaní, prepojenosť s aktuálnym dianím a atraktivita pre žiaka. Také sú jeho aktivity, hry či kvízy. Jeho zámer vytvoriť web pre učiteľov geografie je unikátny. Ak by som mal charakterizovať jeho prácu tromi slovami, boli by to tieto: odvaha, precíznosť a originalita.

Andrej Návojský, metodik a lektor vzdelávacích aktivít, Nadácia Milana Šimečku

Petra Farárika si za jeho prácu a úsilie, ktoré vynakladá na skvalitnenie výučby geografie, nesmierne vážim. Lepšia geografia je výnimočný projekt. Ostatné slovenské webové portály, ktoré majú ambíciu pomáhať učiteľom geografie a inšpirovať ich, prevyšuje vysokou kvalitou metodického spracovania materiálov, originalitou a nápaditosťou zverejnených interaktívnych cvičení a hier. Lepšej geografii držím palce a želám jej, aby si medzi učiteľmi našla stabilných návštevníkov. Verím, že materiály, ktoré ponúka, sa stanú už onedlho bežnou súčasťou metodických príprav mnohých učiteľov.

Štefan Karolčík,  vysokoškolský učiteľ, Univerzita Komenského, Prírodovedecká fakulta, Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky

Lepšia geografia je moderný vzdelávací portál, ktorého materiály by nemali chýbať  v žiadnej škole. Je vytvorený učiteľom z praxe a ten najlepšie vie, čo žiakom pomáha pri vzdelávaní. Je výbornou pomôckou pre učiteľa, ktorý môže bez akýchkoľvek úprav používať hotové pracovné listy, kvízy, prezentácie, hry, texty. Najväčšou prednosťou Lepšej geografie je to, že je stále čerstvá – denne aktualizovaná, s množstvom geografických noviniek zo Slovenska i zo sveta. Lepšia geografia ale nie je len pre vyučovanie geografie v školách. Rada cestujem a už viackrát som pred cestou do zahraničia použila kvízy o plánovaných miestach návštev. Stalo sa aj, že práve výborne spracované materiály ma motivovali zaujímavé miesta navštíviť.

Jana Kontúrová, riaditeľka, ZŠ Bošany

Lepšia geografia je pre mňa ako dážď po období sucha 🙂 Je to stránka plná skvelých článkov, odkazov, aktivít, máp a informácií nielen pre mňa ako učiteľa, ale aj pre mojich žiakov. Asi najlepším dôkazom kvality materiálov z Lepšej geografie je záujemžiakov o prácu s nimi. V minulosti som trávila veľa času hľadaním materiálov na zaujímavejšie hodiny. Teraz nájdem všetko na jednom mieste, čo je úžasné a inšpiratívne! Keď je na vyučovanie motivovaný učiteľ, nemá problém motivovať aj svojich žiakov. Pre učiteľov tu už bolo dosť neefektívnych projektov, Lepšia geografia je však iná.  Spolu so svojim tímom malých-veľkých geografov jej preto dávame svoje hlasné „Áno“. 🙂

Petra Glatzová, učiteľka, ZŠ s MŠ Veľký Slavkov

Petrove materiály poznám ešte od čias jeho prvého projektu Geoška.sk. Jeho články na blogu SME.sk boli pre mňa vždy inšpiráciou ako pre žiakov pripraviť zaujímavé hodiny. Vďaka jeho záľube zbierať rôzne edukačné zdroje na internete, s ktorými sa vždy ochotne podelil, dokázali moji žiaci vytvoriť mapové príbehy cez ArcGIS online a KnightLab. Pomocou iných nástrojov z Geošky zas vytvárali neuveriteľné projekty, učili sa cez hry, alebo si opakovali učivo cez kvízy. To všetko učiteľovi pomáha prebudiť u žiakov záujem o vzdelanie. A dnes je tu Lepšia geografia, unikátny projekt, ktorý ponúka a využíva to najlepšie z edukačného softvéru. Podporte aj Vy nášho kolegu, ktorého dielo je okrem didaktickej hodnoty vzácne aj iným. Všetkých nás učí, že dobrá práca by si mala zaslúžiť dobrú plácu.

Miroslav Sopko, učiteľ, ZŠ s MŠ Zalužice

Ak chce byť niekto dobrým učiteľom, mal by byť (okrem iného) skutočným nadšencom pre svoj predmet. Vtedy je veľká šanca, že sa jeho nadšenie prenesie aj na žiakov. Petra Farárika sledujem už niekoľko rokov, pretože je pre mňa priam ideálnym stelesnením práve takého učiteľa, ktorý svoj predmet miluje, žije ním, venuje sa mu aj vo voľnom čase a ešte je aj ochotný sa o toto svoje nadšenie deliť so zvyškom sveta (čo, mimochodom, stojí veľa času a úsilia). A Peter to robí nielen na webe či na Facebooku, ale napríklad aj na stránkach nášho časopisu DOBRÁ ŠKOLA, kam už dlho pravidelne prispieva.  Lepšia geografia je skvelý web, ktorým vydržím dlho blúdiť, hoci s geografiou nemám nič spoločného. A ako bývalý učiteľ matematiky ticho závidím kolegom geografom, aký zaujímavý predmet učia a akú skvelú pomôcku majú odteraz k dispozícii. Keby som bol riaditeľom školy, neváhal by som ani sekundu a svojím učiteľom by som predplatil celoročný prístup k Petrovým materiálom. Pretože s takto pripravenými materiálmi môže byť geografia naozaj lepšia.

Vladimír Burjan, šéfredaktor časopisu DOBRÁ ŠKOLA, riaditeľ Exam testing, spol. s r. o