Hore

Blog

Geológia pre zvedavých

Geológia nepatrí medzi vedy, ktoré sa môžu pochváliť všeobecnou popularitou. Jej témy sú v škole súčasťou viacerých prírodovedných predmetov, avšak spôsob ako ich žiakom sprostredkujeme je z veľkej...

Učte vedou. Science in School vám v tom pomôže

Na tom, že by škola mala učiť pre život, sa pravdepodobne všetci zhodneme. V skratke to znamená to, že škola učí žiakov „praktické veci“ cez praktické aktivity. A čo môže byť praktickejšie ako veda? Napriek...

Učiť (sa) bez chýb je nemožné

Dostal som ponuku z Hospodárskych novín napísať niečo múdre na tému “chyby vo vyučovaní”. Potešil som sa a dlho hútal, ako to poňať a čo napísať. A poznáte to, dni plynuli, ja som na to zabudol...

Počasie a podnebie pre deti

Rozumieť počasiu, podnebiu a osvojiť si základy vied, ktoré sa nimi zaoberajú (meteorológia a klimatológia) je praktické aj v každodennom živote. Otázky typu „načo mi to bude“ preto pri tejto téme často nepočuť....

Je správne čo a ako sa na školách učí? Ako by to malo vyzerať?

Na tom, že medzi najväčšie problémy slovenského školstva patria obsah a forma vzdelávania, sa pravdepodobne všetci zhodneme. Čo a ako sa na školách učí najviac ovplyvňuje to, čo si žiaci zo škôl...

Svetadiely a štáty Európy pre deti predškolského veku

Začať so spoznávaním sveta a prvými dotykmi s geografiou a rôznorodosťou sveta je možné (a vhodné) už s predškolákmi. Ak pracujete v materskej škole alebo na prvom stupni ZŠ, zaujať by vás mohla výborne...

Keď myslenie (ne)bolí – aktivity na rozvoj myslenia a práce s informáciami

Na konferencii Učíme pre život, ktorá sa 18. – 20.3. 2016 uskutočnila v Poprade, som okrem prezentácie Lepšej geografie (pozrieť si ju môžete tu) viedol dva workshopy so zameraním na rozvoj kritického myslenia...

Spoznajte svet medzi riadkami

To, čo bolo kedysi ďaleko, sa nás zrazu priamo dotýka. Svet už nestačí deliť na “domáce” a “zahraničie”. Treba ho vnímať ako poprepájaný komplex rôznorodých, a nie vždy férových vzťahov...

Čo sú kľúčové kompetencie v školskej geografii a ako by mali byť odzrkadlené v štátnom kurikule?

Rozmýšľať geograficky znamená myslieť a pri konečnom rozhodovaní zohľadniť rozdielne hľadiská a uhly pohľadu. Bez výučby geografie by mladí ľudia neboli schopní pochopiť, či dokonca pýtať sa a zisťovať kde je...

Projekt Digitálne vzdelávanie. Nevyužitá šanca, alebo blamáž?

Cieľom národného projektu Moderné vzdelávanie – digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety, ktorého náklady sa podľa informácií od vedúcich projektu vyšplhali na sumu okolo viac ako 19 mil. eur (zmluva hovorí...