Je správne čo a ako sa na školách učí? Ako by to malo vyzerať?
Na tom, že medzi najväčšie problémy slovenského školstva patria obsah a forma vzdelávania, sa pravdepodobne všetci zhodneme. Čo a ako sa na školách učí najviac ovplyvňuje to, čo si žiaci zo škôl reálne odnášajú. Našim spoločným cieľom by preto mal byť vzdelávací systém vychádzajúci z osvedčených skúseností a z poznatkov pedagogickej vedy. Ako je možné, že vzdelávanie na našich školách stále vo veľkej miere využíva didaktické metódy z 19. storočia a nedokáže sa zreformovať? Čo je dôležité urobiť pre to, aby sa stali školy najlepšími možnými?
Odpovede na tieto aj ďalšie otázky prináša vo svojom obsiahlom texte s názvom Ako ďalej v slovenskom školstve jeden z najväčších odborníkov na didaktiku u nás Prof. PhDr. Ing. Ivan TUREK, CSc. Dovoľujeme si z jeho textu publikovať výňatky z kapitoly, ktorá sa venuje obsahu a formám školského vzdelávania na Slovensku. Z nášho pohľadu kľúčové časti sme sa pre lepšiu orientáciu rozhodli v texte zvýrazniť. Sme radi, že sa s autorom v mnohom zhodujeme a veríme, že aj projekty akým je Lepšia geografia majú potenciál napomôcť svojou troškou k želaným zmenám.
Podporte nás
V čase zatvorených škôl chceme pomôcť učiteľom, žiakom aj rodičom a preto je plný obsah Lepšej geografie pre všetkých zdarma. Znamená to pre nás výpadok príjmov, ktorý nás existenčne ohrozuje. Na tvorbe nových materiálov pre vás pracujeme denne. Ak sa vám zdá naša činnosť prospešná, prosíme, podporte nás ľubovoľným finančným príspevkom. Aj malá pomoc môže byť veľkou. Ďakujeme!
Chcem podporiť