Hore

Fotopríbeh (projektové zadanie)

Zrejme neexistuje predmet, v ktorom by sa dali využiť fotografie intenzívnejšie ako práve v geografii. Je škoda, že ich silu dodnes mnohí učitelia neobjavili. V zahraničí je využívanie fotografií ako nositeľa informácie v školskej geografii bežné. K vytvoreniu projektovej úlohy s názvom Fotopríbeh ma však neinšpirovali len zahraničné zdroje, ale aj účasť na medzinárodnom školení učiteľov geografie, ktoré sa venovalo práve využívaniu tzv. geomédií.

O čo ide? Žiaci majú za úlohu analyzovať vybraný fotopríbeh, opísať ho a napísať k nemu svoj vlastný názor. Je chybou našich škôl, že sa príliš zameriavajú na testy so správnymi a nesprávnymi odpoveďami a boja sa pracovať s úlohami s otvoreným koncom. Každý príbeh pozostáva z viacerých fotografií, ktoré spája spoločná téma. Väčšina fotografií obsahuje aj krátky opis, ktorý je však v angličtine, čo môže byť komplikáciou pre využitie na základnej škole. Pri gymnazistoch som žiadny problém nezaznamenal. Opisy však nie sú najdôležitejšie a fotografie hovoria samé za seba, preto sa projektová úloha dá využiť aj pre žiakov základných škôl.

Celý obsah je dostupný pre členov Lepšej geografie.

Novinky

Novinky

Vždy čerstvé novinky z Lepšej geografie vo vašom mailboxe

Odoberať