Hore

Fotopríbeh (projektové zadanie)

Zrejme neexistuje predmet, v ktorom by sa dali využiť fotografie intenzívnejšie ako práve v geografii. Je škoda, že ich silu dodnes mnohí učitelia neobjavili. V zahraničí je využívanie fotografií ako nositeľa informácie v školskej geografii bežné. K vytvoreniu projektovej úlohy s názvom Fotopríbeh ma však neinšpirovali len zahraničné zdroje, ale aj účasť na medzinárodnom školení učiteľov geografie, ktoré sa venovalo práve využívaniu tzv. geomédií.

O čo ide? Žiaci majú za úlohu analyzovať vybraný fotopríbeh, opísať ho a napísať k nemu svoj vlastný názor. Je chybou našich škôl, že sa príliš zameriavajú na testy so správnymi a nesprávnymi odpoveďami a boja sa pracovať s úlohami s otvoreným koncom. Každý príbeh pozostáva z viacerých fotografií, ktoré spája spoločná téma. Väčšina fotografií obsahuje aj krátky opis, ktorý je však v angličtine, čo môže byť komplikáciou pre využitie na základnej škole. Pri gymnazistoch som žiadny problém nezaznamenal. Opisy však nie sú najdôležitejšie a fotografie hovoria samé za seba, preto sa projektová úloha dá využiť aj pre žiakov základných škôl.

Celý obsah je dostupný pre členov Lepšej geografie.

Čo je Lepšia geografia?

Čo je Lepšia geografia?

Kto sme a čo robíme? Prečítajte si o nás viac.

O Lepšej geografii